Next stop Italien!!!

Jahapp då var väskan packad och musiken inlagd på ipod och mobil, ska vänta en timme och sen drar vi till flygplatsen:DDDDDDD Yihoo, ska bli ssååå skönt!! Härligt! Igår var vi hos Tomas och Annsofi och åt midag. På kvällen spelade vi massa kort:P Men som sagt ska till Italien och kommer inte tillbaks förän om 12 dagar:D Ska se om jag hittar någon internet uppkoppling så jag kan skriva lite men vi får se hur det blir med det,

Puussss ha det så bra här i Sverige!!!

Italien på Söndag!

Jahapp, då har dagen ägnats åt först axel, min lillebror, eftersom att han fyller 13 idag. och sen skrev vi ett tal till Peters stora femtioårsfest i augusti. Det blev två A4 sidor.

Axel fick av Mamma och Peter: Ipod 8gb, laddare, Två björn borgkalsonger, badbyxor m.m.  Av mig, Fanny, Emma och Richard fick han en klocka och ett presentkort på Mc donalds (:D).

Men nu måste jag nog packa till Italien, Vi åker ju på Söndag, Ska bli såå kul!!!

Puussss

Pickninck

Hejhej!!

Nu skajag strax äta frukost och sen ska jag åka väg till Teresa och vi ska ha piknick, mysigt!! Hoppas det ganska fina vädret håller i sej bara,annars blir det picknick under paraply....

Men puuussss nu!

Heemmmmaaaaaaaa

hemma är jag nu, hmm orkar jag lägga upp bilder nu,,, det e frågan,, hm aa kanske inte nu ändå sorry''''

Jag skriver på tåget hem

Heej!

Nu sitter jag på tåget på väg hem. Linnea, freja och deras mamma skjutsade mej till stationen. När jag kom på tåget såg jag på biljetten att jag skulle till vagn sju, så jag gick jättelångt (eftersom jag gick på i vagn 3) och när jag kom till vagn 5 sa en i personalen att jagf skulle lämna min jättestora(!) väska där och det gjorde jag och vandrade vidare med bara laptopen och mitt handbagage. Och när jag kom till vagn 7 var det en första klass vagn(?) jag skulle ju sitta i en andra klass vagn, som de flesta gör. Men då hade de bytt vagnar tydligen och jag får sitta i första klass:D Extra stora säten, och det låter ingenting från utifrån:DDDD

Pussss

Linnea skriver till bloggen 13 juli kl. 18:49

Endast (1)5 kr! Skrivet av Linnea, 13 juli kl 18:49

Idag vaknade vi vid 10 tiden. Vi gick ner och åt frukost och efter det åkte vi till en auktion i gräv. Om jag hade vetat vad Hanna kan få för sig vet jag inte om jag hade tagit med henne, nej jaG skoja:P det gick jättebra:D När vi kom hade dom redan haft visning och börjat med auktionen så vi visste inte vad som skulle komma. Vi stog där ett tag och tittade. Min brosa köpte ngn radiostyrd bil. Aa, i  alla fall så började jag och H att gå till kiosken och då håller han som aktionerade ut allt upp en låda med ngn gamal kamera och en blixt(sa han..) Han började på 100 kr men ingen ville ha den för det. Han gick ner till 50 men ingen var intresserad. Han sa 25 och 10 kr men det var helt tyst.Nu började hanna säga till mig att hon skulle buda 5 kr.. Så frågade han om ngn ville ha den gratis men ingen sa ngt.Han skämta typ:P Men aa, jag står där och H bara; Nä, men jag ger 5 kr. Ingen gör ju det åhh! Så bara skriker hon ut: 5 kr!!! Alla tittar mot oss och skrattar så jag börjar gå åt andra hållet men Hanna bara: Linnea, kom! Så då måste jag skämmas..:P Vi börjar gå fram för att hämta lådan och så säger Hanna: Kan jag få låna en 5:a? Jag har inga pengar. Jag ba: Inte jag heller! Men hon fick låna av Josefin, en 20 vilket var tur för det var avgift på 10 kr när man handlade under 100 kr.

I lådan fanns: Tre gamla kameror, en blixt, ett, stativ, 2 silver brickor, en filmkamera, 4 krukor/burkar av olika slag, en trådrulle, hörlurar på en ställning, en säkerhets kasset, lite sladdar, en hästsko och ngn koppargrej mm. Snacka om fynd! Bara 15 kr!! Sen ville alla köpa lite olika grjer från lådan så hon tjänade 15 kr på hela grejen + att hon fick pengarna hon låna. Hon fick också alla grejer förutom de grejer hon sålde (brickorna, några krukor, ena kameran till freja och gav bort filmkameran till elias.) Fast nu ska hon åka hem och tar med sig  de 2 kamerorna, stativet och hästskon. Resten lämnar hon i en låda här :P

Efter auktionen åkte vi till tullavippan och sen till flottbron och fikade. Sen till insjön och vidare hem där vi åt tacos till middag:)

Puss från dalarna

Igår var vi föresten på borlängebadet, det var så himla kul måste jag säga, vi var där i tre timmar och åt sen middag i restaurangen utanför:D

Linnea skriver till bloggen 11 juli kl. 00.25

Tjosvejsan!!!

Idag vaknade vivid typ nio :S Meb vi hade en kul sak framför oss, det var därför vi vaknade tidigt. Vi skulle till Leksand:D
Efter bilresan kom vi fram och gick i lite affärer, strax efter det åt vi en god lunchbuffé på en trevlig kinarestaurang. Efter det gick vi med tvillingarna i barnvagnar till den berömda loppisen, lop nor. Vi kollade på grejerna en stund, men jag och L köpte inget. Efter det åkte vi vidare till Insjön, ett centrum med olika affärer, bl.a. en trevlig och stor affär som heter lager 70. Där köpte jag tre par trosor, fotcreme och choklad. L bara choklad, men hon hafde precis innan vart på clas ohlsson och köpt en fotoduk och några slags penner typ :P

Efter det gick vi och köpte varsin jätteglass med tre kulor, dulce de leche, chokladglass och blåbär, yummie!!!!

Men nu får Linnea fortsätta skriva, orkar inte just nu hah :P'

Vi åkte hem och lämnade våra saker och vilade en stund eftersom vi var trötta från den tidiga morgonen. Åkte till Beles sista match i cupen och dom vann med 4-0!! Och kom 2:a i hela cupen i deraS ålderklass:) Dom gjorde 26 mål totalt och släppte in 7 och min brosa gjorde 9:):P Hah, inte så intesanr men aja,..

Vi åkte hem och lagade mat till alla tränare som är pappor till folket som är här och deras söner(fotbollsspelare)för det skulle bli typ 20 pers så det tog en stund så vi bara chilla lite och sen åt vi grillat. SEn lyssnade jag på en läskigt grej på H:s mobil:P Vi spela poker och min brosa vann..Hehe:p

Nu tänker vi gå ut i regnet till toaleten och gå på toa och borsta tänderna. Sen ska vi susa kudden:)

God natt <3

Linnea skriver till bloggen 10 juli kl. 23:54

Sveriges nya kockar!

Kl. 10 vaknade vi och fick för första gången äta frukost med de andra:p sen fick vi gå en promenad med varsin tvilling för att få dom att somna vilket dom gjorde:D

After that gick vi och satte oss utanför grannen med oskyddat nätverk. De kom förbi några som hade en hund. Dom stannade och lät hunden hälsa på oss, vilket inte var så trevligt för den försökte slicka mig i ansiktet och jag fick sitta där med snäll min tills dom valde att gå.. Och så frågade han om vi hittade något trevligt och kollade på datorn.. Han var lite skum. Aja, efter det så kom alla från Elias fotbollslag och grillade korv och drack saft på våran gård. När dom hade stukit så drog vi till stranden och badade, ja i alla fall jag:) Hanna doppade sig bara  i princip heh:P Vi solade lite samtidigt som vi lyssnade på musik från hannas mobilhögtalare:D Efter stranden skulle alla utom vi åka och titta på fotbollsmachen. De hade tänkt äta där men H kom på det geniala att vi skyulle laga mat till alla så att det skulle vara färdigt när dom kom tillbaka. Så så blev det:)

Vi skulle laga kyckling och färskpotatis med grönsker och sås:) Vi började med att skrubba potatis. Sen tinade vi kycklingen och delade den och brynte den. När allt nästan var stekt ställde jag talriken med resten på en platta som var avstäng(trodde jag Och Hanna) Efter en stund såg jag att det var lite brun på ena kanten men jag tänkte inte så det. Jag reagerade först när det var helt svart vid kanten. Jag tog bort den och märkte att plattan var på vilket hade orsakat det svarta på tallriken. Jag tog i den för att flytta den till diskhon. Då tog jag Såklart precis där det var varmt och brände fingret av mig!:(

Hanna gick ut för att gå på toaletten och upptäckte att vattenslangen stog på och det var en stor sjö utanför! Så vi fick skyffla bort massa vatten. Haha, allt gick enligt planen:P

Sen åkte i alla fall allt in i ugnen tillsammans med paprika och lök. Vi skar grönsaker till salladen medan resten skötte sig själv. Potatisen kokade över några gånger men aja det blev bra tillslut och alla tackade så hjärtligt för middagen. Juste, när vi skulle börja äta råkade Marieanne spilla ut ett glas vin i formen med kyckling^^:P

Efter maten gick vi till freja och Matildas nystartade massageställer uppe på vinden. Vi fick massage på ryggen en liten stund och sen var det miin mammas och Annas tur. matilda råkade hälla ut hela flaskan med  olja på madrassen och mattan och glovet så vi fick sanerA lite grann. Vi gick på promenad och spelade uno:)

Puuuss från sveriges nya kockar<3:P

Linnea skriver: 9 juli kl.00.54

Idag vaknade vi som vanligt av tvillingarna. Vi gick upp och tog en joggingtur i skogen på 6 km. När vi kom tillbaks hade de andra dragit till badet så vi var själva:D Fast det varade inte länge för när Hanna stod i duschen kom dom.. Vi åt lunch till frukost, mums:) Vi packade våran väska med det nödvändigaste att ha med på våran fisketur och sedan cyklade vi iväg på våra vackar gamla cyklar och köpte fiskekort så att vi inte skulle bli tagna av polisen utan:P Vi cyklade ner till östdalälven, en del av dalaälven. Hanna var lite skeptis till när vi kom dit vilket hon inte hade varrit innan. Hon hade räknat med att vi skulle få 25 fiskar och gammelgäddan. Vi bosatte oss på bryggan och satte på vårt fina bete på kroken - makaroner och bröd!:) Vi satt där en bra stund utan några livstecken från sjön. Det börja regna så hanna "byggde" en lite koja åt oss fast det slutade ganska fort. Vi fick syn på en gubbe som verkade kunna fiske bra så vi frågade honom vart man bäst kunde få fisk. Han sa att vi skulkle gå över till andra sidan där korna betade:s Och att vi skulle ha mask och räkor som beter:P Vi gick dit och in i deras hage men gick lika fort som vi kommit. Vi träffade på gubben igen och han sa att vi skulle pröva att gå till dammen som låg vid kraftveket så vi cyklade dit. Där satte vi oss på några stenar nere vid vattnet och försökte på nytt. När vi suttit där ett tag kom det två gubbar som satte sig ganska nära. Dom hade kastspön och fick oss att se sämst ut med våra små metspön!!!

Vi tog oss där ifrån när vi kom på att vi nite skulle få ngn fisk där heller. Vi cyklade hem och lagade middag som bestog av hamburgare, rostat bröd(som hamburgerbröd), sallad, gurka, ketchup och dressing (H hade oxå paprika men ingen dressing.) After the dinner blev det poker och lite fotande:) Nu ska vi fortsätta fota.

Puss och kram från de dåliga "fiskarna"!!<3

Linnea skriver: 8 juli kl.23.55

Idag har vaknade vi kl.halv 11 när frunkosten redan var bortplokad så vi fick ta fram allt igen.. efter frukosten gick jag och Hanna till en parabol så vi kunde få uppkopling på internet. Då publicerade hon tidigare inlägg från gårdagen och kollade upp när filmen (sex and the city) skulle gå och var biogrfen låg. Sen åkte vi till flottbron caféet och fikade.Jag åt ett winerbröd och H en vaniljbulle typ:D Där gick vi ner till vattnet och kände på det, det var kallt! enligt mig i alla fall:P  Efter det åkte vi till en stor loppis skom heter Tulavippan:P Lite konstigt namn heh. Där har dom både nya och gamla saker i ett jättelokal där det kommer rum efter rum. Där käpte vi var sin krok med flöte och sänke som vi ska sätta på en pinne och fiska med senare i veckan:) Där ifrån åkte vi till Elias cup och tittade på matchen som gick kl.15. Dom vann med 6-0!!! lite utklassning sådär:D där ifrån åkte vi till skolan där dom bor och sen ner till centrum för att äta på resturang. Jag och Hanna gick till biografen men den var inte öppen så då gick vi tillbaka till resturangen där jag beställde lassange och H pizza. Efter vi beställt gick vi tillbaks till bion och köpte biljetter och gick tillbaka till "bakfickan" som resturangen heter:P Där skyndade vi oss med att äta jättemkt för att hinna till bion. vi sprang dit och köpte godis och hann precis in. Filmen var 2½ men det känndes den inte som eftersom den var så bra:D Efter filmen gick vi till centralstationen och blev hämtade av min mamma och Freja. Vi åkte hem och fortsatte på våran poker som jag inte vet vem som leder på:p Sen spelade vi uno med alla och jag kom sist"/:P och Hanna vann, skojigt:) för henne asså:p sen blev det jordgubbar fast jag var inte så sugen för jag mådde lite illa efter godiset:( Nu har Hanna precis slutat sin sjukjumpa och gått och lagt sig i sängen vilket jag också ska göra!

Puss<3

7 juli klockan 00:07

"Ett inlägg från Klasgårn!

Tjo!

Och halloj! Nu sitter jag och L här vid datorn:D hehe, Vi har käkat en supergod middag, fläskfile och potatis, tagit hand om världens sötaste tvillingar:D<333 (med medkänsla för Juliett), och klappat hästar.  spelat massa poker, uno och aa haft annat kul oxå:D Perfa!!!

Det enda problemet är att det är rätt kallt här uppe. Både inne och ute,men då kom L på den geniala iden att hämta ett element så nu är det hämtat och det börjar bli varmt här igen:DDD

Nu ska vi spela spel på datorn efter som vi inte har något internet just för tillfället, hah!

Puss och kram från klasgrden in Hedby"

Linne skrev lite tidigARE:d

Hej!

Nu har Hanna och jag kommit fram till stugan i Hedby:D, en liten by i skogen. Vi hämtade henne i borlänge för min brosa spelade match i närheten, dalecarlia cup eller vad den heter:P Hon har inte varit här tidigare så jag ska visa runt henne snart så hon hittar i denna gigantiska by:P Fast hanna vill spela poker nu, det har hon tjatat om enda sen hon kom:P så vi ska väl gå och göra det nu. Puss<33

pUUUSSSS

7 juli klockan 12:06

"Hejhej bloggen!
Nu har jag precis kommit på tåget.Pappa skjutsade in mej till centralen och innan tåget gick tog vi en fika,med färskpressad juice. Yummie!! Jag fick tyvärr en baklängesplats men det ska nog gå bra ändå. Bredvid mej sitter Sara, Julias kompis. Världen är liten. Heheh.

Jag undrar var man ska äta lunch. I restaurangvagnen men var är den då? Jag får väl fråga någon. En annan knäpp sak är att de kommer ju inte och kollar biljetten för än man har suttit på tåget ett tag. Det är ju lite konstigt, eftersom då kan ju vem som helst gå på, men om man inte har biljett antar jag att man får böta rätt mycket.Hehe just nu skriver jag i mina anteckningar på datorn, jag menar jag har ju inget internet här så jag får väl springa över till L:s granne och publicera sen ikväll:D

Tur att jag tog med datorn iallafall, annars hade det inte vart så jättekul att sitta här tror jag.... eller aa jag har ju massa tidningar och sånt, och mina gossip girl böcker....vänta nu kommer biljettkillen.....  aa nu var det klart då:D När jag kommer fram ska vi se på bio, SATC, längtar hihi.

men puus på ett tag:D<3  "

KL. 17:30
"Aa heh jag hittade iaf till matvagnen. Åt lkasagne med smakis och choklad:D

Nu har jag kommit fram till stugan:D Jättemysig! Linnea och hennes mamma mötte upp mej med min jättepackning på borlänge station, sen gick jag och linne omkring i kupolen en stund och provade massa kläder och kollade på ett fint armband vi ska köpa senare.

Det blev ingen bio idag men nog imorn eller senare i veckan:D

Men nu ska jag och L spela poker

Puuusssss <4<3 "

Har hittat ett oskyddat nätverk en bit bort:D Hit kommer jag gå varje dag och publicera inlägg som är skrivna i stugan under dagen:D

Puuussss

Ska åka om tio minuter!

Chao!!
Ska åka till Dalarna till Linnea om tio minuter, ska bli såå kul!!! Hoppas att det är fint väder så man kan få lite färg:D Aa ska åka tåg upp dit då. Tåget går 11:44 och kommer fram till borlänge 14:08. Får nog äta lunch på tåget, i restaurangbistron. När jag kommer fram ska Linnea och jag gå på bio tror jag. SATC, hehe jag vet jag borde redan sett den men bättre sent än aldrig(a);)
Sen ska det bli en toppenvecka!!

Vet inte om jag kommer att kunna skriva mer men L sa att några grannar en bit bort hade nät och eftersom att jag tar med datorn kommer jag nog att kunna koppla upp mej på deras nätverk och skriva. Men ja kommer i allafall att skriva. I word och när jag kommer hem klistra in det i bloggen och då kommer nni nog få myyyyccket(!) att läsa kan jag säga.

Men oj, måste dra nu Puuusss!<3

Justerö

Jahapp nu ska vi strax till justerö, har packat hela förmiddan plus att vi har vart ute och letat efter Axels och Cribbes cyklar som blev stulna inatt. Ahh såå typiskt jue!

Hela min säng är full med massaaa(!!!!!) kläder som ska till Dalarna. Linnea kommer nog bli rätt aa förvånad över hur mkt jag har med mig, när hon har sagt till mej tusen gånger att packa lite, men såere bara, man måste ha massa saker liksom, resa med style you know! hah mm..

Blir väl en massa bilder hoppas jag, från juster ö, men framför allt från DalarnA:D

mÅSTE KOMMA IHÅG KAMERAN....
Måste komma ihåg kameran
Måste kmma ihåg kameran....... Mååååste Måste måste!!!

Och flip flopsen och ballerninorna som står i hallen.. och kameran.
Jag ska då vara borta i en dag på Justerö.... alltså idag tillss imorn och sen på måndag åka till dalarna. Men på bilden är det då bara packningen till justerö, packat för mkt igen då antar jag men men sånt som händer:P

Juste har köpt en ny klännign och massa hårsnoddar och spännen, mascara och nagelfilar igår, klänningen var gul, med vita bloommor menni får klara er utan bilder:D sorry orkar inte

Puuusss

Japp såere

Nämen hej det var ett tag sen. Aa har inte skrivit sen igår men efter so att jag har en överansträngning/inflamation i min handled så har jag inte så lätt för att skriva på datorn och framför allt måste jag hålla datormusen i vänster och det är svårt, aa efter som det är den högra som är skadad och jag är vänsterhänt. Mm... suck en till skada asso, olycksår 2008? Jaja men bra saker händer också. Imorn blire skärgården till några kompisar, sen på måndag tar jag tåget upp till Djurås, Dalarna, till Linnea och ska vara där en hel vecka, ska bli så härligt:D Sen efter en vecka till..... ITALIEN!!! wiie! De ska verkligen bli så skönt! Ska bli bäst!! Hoppas bara min handled blir bra, jag menar ljumsk och ben skadan har jag ju liksom "lärt mej leva med" men det här.. öh åh.... så irriterande, men ska ta eeze på eller vad det nu heter. Egentligen är det från 16 år men det kan väl inte skada, bara ett och ett halvt år kvar jue! Hah då ska jag börja övningsköra, soo najs!!!!

Men ska iallafall ta med datan till Djurås och kanske till skärgårn, och Italien(?) men frågan är bara om det finns nät, troligen inte. Kanske i Dalarna, har L sagt men skulle nog inte tro att det finns på de andra ställerna. Föresten tror jag att datorn väger för mycket för att jag ska kunna ta med till Italien, jag menar den väger ju inte mer än en bärbar dator :P men eftersom jag varje person bara får ta med sig max 15 kilos väskor (10 handbagage) så är det nog bäst jag skippar datorn.

Ouch nu börjar jag känna av handleden av skrivandet men lite till kan jag nog skriva.
Ja ,nu har Malin och Leonor kommit hem från Malta. Tänk er såå sköönt!!! Jag vill också dit, menjag ska på språkresa nästa år tror jag och hoppas, det kostar ju en del men jag borde väl kanske kunna få det, hoppas jag. Annars kan jag väl lägga till lite själv.

Och min design, ja asså denjag satt och gjorde i flera dagar (ja asså inte den jag har nu) den ska nog inte ha när jag tänker efter, ska fixa en annan, lite simplare.

Är också lite fundersam över om jag har valt en för stor resväska till Dalarna, jag menar den jag ska ha är ändå nästan större än mig, eller aa det känns som så iallafall. Måste skriva packlistor också, till både skärgården, dalarna och italien,

S- 1 dag
D - 1 vekca
I - 2 veckor

Mm längtar såå. Bara en dag kvar sen börjar resorna:D Wiiee!

Jag vill till Grönan, det är ju jättebra nu när Leo kommit hem, kan vi gåå typ om en och en halv vecka, Leo??? Eller Erika föresten också, men dej har jag ju redan frågat men det var ju ett tag sen så aa vi alla tre kan ju gå då:D L är ju fortfarande i Dalarna och kommer att vara där till Augusti så aa.

Nej men snart tror jag nog att mamma kommer och hämtar mej för jag ska hämta lite kläder och stuffs så ni får ha det underbart älsklingar!!!!!

Puuuusssss

Villabrand ovanför oss, huset brann ner:(

Lääskigt, jag vaknade i morse vid halv sjuav att jag hörde massa brandbilar men tänkte inte egentligen mer på det men sen kom pappa in till mej att ett hus precis bakom och lite ovanför oss hade brunnit ner till grunde.... Vi gick och tittade och ja, så här såg det ut.

Det var rök och aska och till och med sidor från böcker, uppbrända dårå som en gammal karta, överallt, stackars grannarna men framför allt, stackars kvinnan som bodde där. Hon fördes skakad till sjukhuset.

Shopping:D

Hejhej!!

Har precis vart i vällingby och shoppat lite. Rea på Gina tricot, trevligt trevligt:D

Linne HM

Shorts HM

Bh:ar Gina tricot.

Puuuussss

Lite blandat

Jag och Emma har fixat rabbaterna på sidan av huset, örter och grönsaker(gurka, ruccola, persilja, dill, senapsblad, gräslöktimjan och oregano) på de nedre plan, och blomor på det övre.

Före

Efter

Fiint:D

En bild på maten pappa och jag storhandlade:D

Hihi:D

Bilder tagna från vår nya båt, föresten jag har nog glömt att säga att vi har köpt en BÅT;D
Lägger in bilder sen nog.

Puuuussss

Buss- strejk

Hejhej!

Oj oj oj vad irriterande att alla bussar strejkar! Alla i hela stockholm... Omg!! Jag skulle till barkarby idag och köpa en sak och till vällingby men de planerna gick ju snabbt i kras... Jaja hur som helst, man får vara glad att tunnelbanan och penndeltågen funkar iaf.

Vi har rensat lite i nåra rabbater vi har och det blev jättefint, se själv:D