Linnea skriver till bloggen 10 juli kl. 23:54

Sveriges nya kockar!

Kl. 10 vaknade vi och fick för första gången äta frukost med de andra:p sen fick vi gå en promenad med varsin tvilling för att få dom att somna vilket dom gjorde:D

After that gick vi och satte oss utanför grannen med oskyddat nätverk. De kom förbi några som hade en hund. Dom stannade och lät hunden hälsa på oss, vilket inte var så trevligt för den försökte slicka mig i ansiktet och jag fick sitta där med snäll min tills dom valde att gå.. Och så frågade han om vi hittade något trevligt och kollade på datorn.. Han var lite skum. Aja, efter det så kom alla från Elias fotbollslag och grillade korv och drack saft på våran gård. När dom hade stukit så drog vi till stranden och badade, ja i alla fall jag:) Hanna doppade sig bara  i princip heh:P Vi solade lite samtidigt som vi lyssnade på musik från hannas mobilhögtalare:D Efter stranden skulle alla utom vi åka och titta på fotbollsmachen. De hade tänkt äta där men H kom på det geniala att vi skyulle laga mat till alla så att det skulle vara färdigt när dom kom tillbaka. Så så blev det:)

Vi skulle laga kyckling och färskpotatis med grönsker och sås:) Vi började med att skrubba potatis. Sen tinade vi kycklingen och delade den och brynte den. När allt nästan var stekt ställde jag talriken med resten på en platta som var avstäng(trodde jag Och Hanna) Efter en stund såg jag att det var lite brun på ena kanten men jag tänkte inte så det. Jag reagerade först när det var helt svart vid kanten. Jag tog bort den och märkte att plattan var på vilket hade orsakat det svarta på tallriken. Jag tog i den för att flytta den till diskhon. Då tog jag Såklart precis där det var varmt och brände fingret av mig!:(

Hanna gick ut för att gå på toaletten och upptäckte att vattenslangen stog på och det var en stor sjö utanför! Så vi fick skyffla bort massa vatten. Haha, allt gick enligt planen:P

Sen åkte i alla fall allt in i ugnen tillsammans med paprika och lök. Vi skar grönsaker till salladen medan resten skötte sig själv. Potatisen kokade över några gånger men aja det blev bra tillslut och alla tackade så hjärtligt för middagen. Juste, när vi skulle börja äta råkade Marieanne spilla ut ett glas vin i formen med kyckling^^:P

Efter maten gick vi till freja och Matildas nystartade massageställer uppe på vinden. Vi fick massage på ryggen en liten stund och sen var det miin mammas och Annas tur. matilda råkade hälla ut hela flaskan med  olja på madrassen och mattan och glovet så vi fick sanerA lite grann. Vi gick på promenad och spelade uno:)

Puuuss från sveriges nya kockar<3:P  
 


Och du tycker???<3<3<3

Skriv allt du känner ;-):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0