Jag hoppade ner i spagat och fick skador på muskelfästet och ligamenten:(

Hej hej!
Aa måste börja med det värsta! Igår på dansuppvisningen - den klockan fem- skulle jag hoppa ner i spagat och när jag precis var nere sa det bara krnakckhjk och sen kunde jag inte gå! Aa sen släpades jag ner till bänken nedanför scenen och benet krampade och så satt där ett bra tag innan jag kunde ringa mamma för det är sååå hög musik under uppvivningen men så fick emma ringa istället. Sen kom Peter och en till kille och bar ut mig på en stol och jag kunde inte stödja på benet och kunde inte gå. Sen efter mycket trixande kom jag in i bilen (eftersom jag bara kunde ha det rakt). Sen sattes jag i soffan hemma men sen ringde mamma sjukvårdsupplysnineg och vi åkte direkt till Astrid Lindgrens. Då var klockan sju när vi kom fra´m (Och vi hade inte ätit middag än). Och när vi kom dit hjälpte n¨ågra mig in i sjukhuset och jag fick kryckor och en bår att ligga på. Där väntade vi i ungefär tre timmar tills kolackan var 10. Då fick vi komma in till en doktor och sen rullade de vidare mig till nöntgen. Där fick vi vänta ytterligare ca en timme tills kolckan var elva och då fick vi komma in. Jag röntgades och massa sånt och sen rullades jag vidare till något nytt rum där vi skulle vänta på läkaren. klockan tolv kom hon och berättade vad det var för fel. Inga frakturer men svår muckelskada i muskelfästet och allt var sträckt och alla muskler och ligament och allt. Sen vid tolv åkte vi hem och halv ett var vi hemma och åt "middag" (macka och te). Sen gick jag och la mig.

Nu kan jag ju fortfarande inte gå och har kryckor så vi får se hur det blir med skolan och så. Det är sååå störande för idag skulle vi ha en större uppvisning och massa av min släkt skulle komma och det är jättekul att ha uppvisning, men nej jag kan inte gå! Faan! Och på lördag är det tävling i örebro! Hoppas hoppas hoppas det blir bättre! Plus att det kanske kan vara en ledksada och då tar det jätte lång tid att läka så hoppas att det inte är det också!

Jaja i fredags åkte vi in till stan som sagt. Vi började på urban outfitters och jag hittade massa roliga saker. Jag fotade massa som jag vill ha med min mobil men hittar inte mobilsladden men nu fotade jag det jag köpte iallafall med kameran och det jag köpte var:

Blåsapan! Whohow Inget mer väntande på torkande naglar:D

image151

Och några roliga nyckelapor:D

image152


Här är föresten min nya jacka (Den är svart med bilden blev knäpp)

image153

Och våra nya gruppkläder.
image154

Jaja läkarn sa också att jag skulle försöka gå så mkt som möjligt på benet så det är väl bara gå ner och gå lite på kryckorna nu då.

Som ett extra plus tappade jag precis min kamera i golvet så den sprack och gick sönder...... Skiiit!

Puuuusssss

Och du tycker???<3<3<3
Postat av: Teresa svarar

Oj. Stackare. Krya på dig gmn!

2008-05-04 @ 16:13:41
URL: http://kaninklubben.blogg.se

Skriv allt du känner ;-):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0