Plugg och Farmor och Farfar

Hallojs! Har precis kommit hem från Farmor och Farfar. Farfar skjutsade meej:D Imorn har vi svenska prov på satsdelar. Aaaaaaa! Men jag kan nog det mesta.

Predikat: Vad som händer typ "Kalle cyklar"

Subjekt:´Vem? Vad? "Kalle cyklar"

Ackusativobjekt: Typ vad som påverkad direkt. "Kalle cyklar på bron"

Dativobjekt: Vad som påverkas indirekt typ "Kalle cyklar på bron som rasar ner på Stina"

Adverbial: Rums... : Var? Typ " Kalle cyklar på bron i Linköping som rasar ner på Stina"
                   Tids...  När? "Kalle cyklar just nu på bron i Linköping som strax kommer att rasa ner på srina"
                   Sats... Hur? "Kalle cyklar elegant på bron i...."
                    Sätts...  Anledning eller nåt sånt... "Tyvärr, kan kalle inte cykla...."

Predikatsfyllnad: Efter Vara, Bli, Heta, Kallas " Han heter Kalle och kallas Karl"

Attribut: Utseende, egenskap, beskrivning... " Kalle cyklar på den fula bron..."

Ja, det var väl typ det hoppas jag alltså att det inte var mer för då blir det argh'! Jaja ;D

När jag klev in genom dörren till mitt rum möttes jag av en vacker syn. Städerskan var ju här idag så mitt rum var städat! Härligt!

Tror jag måste öva lite nu...

Imorgon har vi prov
   Ta          p   s     ao

Snart ska vi äta middag
  Ta            s     p       ao

Jag har på mig min blommiga tröja jag köpte på Hm
  S          p                        a    ao                         do               eller....

Jaja :D Chao

Puusss<3

Och du tycker???<3<3<3
Postat av: emma

orka dej hanna! du behöver inte öva, du är redan skit duktig på de där! Puss! ♥

2008-03-12 @ 16:12:51
URL: http://fajv.blogg.se
Postat av: Anonym

shiiiit va intressant ! -.-'

2008-03-18 @ 19:18:14

Skriv allt du känner ;-):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0