Kungsbereget och Falundans

Hallojs! Det var länge sen jag skrev, sorry ska bättra mig mkt!
I torsdags var vi i kungsberget med skolan, vilket var kul! Det tog väl ca 2 och en halv timme att åka och med film kändes det väl snabbare. På väg hem ringde mamma och sa att skräddaren hade förstört Emmas dräkt! aaargh! Så det var bara att stressa iväg till kista vid åtta och springa genom alla affärer för att hitta ngt att dansa i på tävlingen! Eftersom vi skulle åka på fredagen! Vi tog ett par silvriga leggings ett gult paljettlinne med vår v-ringade bronströja över. Ganska lyckat med tanke på att vi bara hade typ en timme på oss att hitta ngt.

Efter skolan på fredagen åkte jag direkt hem och packade. Hade tänkt att träna också men det ann jag inte. Vid fyra åkte vi iväg till Falun, kom fram vid sju och checkade in på Scandic hotelllet. mysigt, vi hade ett rum där jag ,emma och Fanny sov och ett där Peter och mamma sov. Vi åt middag nere på hotellets resturang och sen gick vi upp på rummet och pratade och duscahde och så.  Vid halv tolv gick vi och la oss.

Dagen efter ringde min väckarklocka vid 06:20. Då var det bara att snabbt sätta igång och våffla håret, tog ungefär en timme och då hade vi bara 20 minuter att sminka bas sminket (Glitter/danssminket satte vi på på tävlingen). Vid 07:40 gick vi ner till hotellfrukosten och åt jättegod frukost, det fanns typ allt man kunde tänka sig! Perfekt!
Sen kom Jag, fanny och Emma på att vi hade glömt nyckeln (eller i vet det där kortet man stoppar in i dörren) inne i rummet och eftersom dörren låser sig av sig själv var vi utelåsta! Men det gick att ordna snabbt genom att prata med receptionen :D. Vid halvnio gick vi från hotellet till Dansarenan.  Då var det bara att hitta KD:s omklädningngsrum och börja sminka sig och byta om. Vid halv tio var det gemensam inmarch med alla danskolor. Det var en häftig känsla. Det här var ju första rixtävlingen (med hela landet) och då är det så otroligt många med! Högsta musik, alla är p topp humör och springer in på golvet  och dansar och sjunger(skriker). Fett coolt! Har filmat:D
Sen vid tio var tävlingstarten. Jag skulle dansa ganska i början så det var xtra nervöst:D Men skit jag åkte ut på en gång. Effter typ tre timmar bara sitta och titta på all som dansade var det superstar. de var så himla grymma. Superstar är ju sverige eliten! Så jälka coolt! Vi har två superstarare på våran danskola och för en gick det riktigt bra:D Vid 17 var det dags att dansa par och det gick inte heller så bra! arrgh!
Vid sju åkte iv hem. Linnea smsade mig typ från 8 till 9 vad som hände i melodifetsivalen:d Tack Linnea:D Bilen jublade när hon skrev att carola och han hade åkt ut före nordman:D hihi.

Har tyvärr inga bra bilder från igår, de blir så svarta, men vi har filmat allt men har ingen sladd till datorn. Men nu ska jag själv titta på filmningen på stortvn

Puusssss

Och du tycker???<3<3<3
Postat av: Alexandra

Hej hej, fin blogg!

2008-03-09 @ 13:50:50
URL: http://huumlaan.blogg.se
Postat av: jossi

jag skulle ju säga min blogg här, du kanske ser den här nere men skriver endå:www.jjossiis.blogg.se
pusspuss /jossi

2008-03-09 @ 16:34:31
URL: http://jjossiis.blogg.se

Skriv allt du känner ;-):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0