Spionera i vällinby

Hej!

Nu ska jag berätta värsta grejen. Efter skolan åkte jag, teresa, emma, malin, joanna och Linnea till Vällinby och skulle handla lite småsaker sådäär. Det börjar med att vi tittar lite på åhlens och sen gick vi och tog en glass på mcdonalds.

Sen gick vi till hm. Där hittade teresa en jättesöt blus som hon gick och provade. Jag blev också kär i den tröjan så jag ville också ha en sån och gulloiga teresa sa att det var okej så det slutade med att både hon och jag gick ut från hm med en varsin på se med likadanna tröjor i.
Sen gick vi till lindex. Där hittade jag et skärp som jag ville prova så jag gick in i ett provrum, hängde up min hmkasse på en krok och provade skärpet. Det passade bra så jag köpte det.
I kassan kom jag på att jag hade glömt min hmkasse i provrummet så jag sa till joanna att springa och hämta den. Jag sprang efter henne hack i häl men när vi kom dit var det någon därinne. arrgh, men jag knackade försiktigt på och frågade om jag bara kunde få ta min påse. "Nee, ehh, här finns ingen påse....." sa en typ 40-årig kvinna med svart hår. "jo, men jag är typ säker, den hängde här", sa jag. "ehh... neej" arrgh!!
Efter ett tags letande i lindex affären ser vi att kvinnan ställer sig i kön för att betala tröjan som hon provat, men hon kollar liksom lite runt sej hela tiden. Jag blir lite misstänksam och vi bestämmer oss för att följa efter henne. Jag hade nämligen lagt kvittot med tröjan i påsen så hon skulle kunnat bara lämna tillbaka tröjan och få 98 kr. Hon går ut från afären och går mot hm. Men sen kollar hon bak och ser oss gå bakom(dock helt normala) men då vänder hon tvärt. Hon går in på skoaffären och är därinne typ en kvart. När hon äntligen kommer ut ser hon oss på ngt sätt och går osäkert tillbaka in i affären och ner på nedervåningen. Därinne är hon typ jättelänge. Och vi bestämmer oss att teresa ska klä om sig lite och gå ner och skugga henne och att jag och emma stannade uppe och väntade(nu hade de andra gått och detvar bara vi kvar). Teresa berättade att hon hela tiden kollat på henne och sett orolig ut. Sen gick vi in och höl utkik från jc så att hon skulle trott att vi hade gått. Det trodde hon tydligen för det dröjde inte länge innan hon var inne på hm. Hon gick ganska snabbt fram till kassan , men precis då får hon syn på ocss och då börjar hon nog förstå att vi förföljer henne. Men hon gav inte upp. Hon ville lämna tillbaka den där tröja och att vi skulle gå. Så hon försöker se oberörd ut och går och kollar på kläder. Dock lite misstänktsam att hon bara gick fram och tillbaka mellan några ställen hela tiden och hon ser hela tide osäker ut. Hon ville nog att vi skulle gå och hon trodde att vi hade gått när hon ytteligare en gång gick fram utan något i händerna(förutom sin väska och kassar där i tror hon gömde tröjan). Varför går man liksom fram till kassan utan ngt i händerna?Hallå!. Men sen sr hon osss igen skiiit! Och då går hon typ runt igen i typ 20 min till innan hon går. Sen går hon in på dea. Förföljd  av oss. (Nu hade vi typ redan spionerat i 1,5  timmar.) Men där träffar vi iallafall Emmma från vår parralellklas och hennes syster som hjälper oss att spionera. Vi kontaktar personalen på Dea som också hjälper til och berättar hur vi ska göra, men de säger att de kan inte gå fram och fråga eftersomatt de inte vet om det är säkert. Och det vet egentligen inte vi heller men alla misstankar pekar på det! Till sist bestämmer vi oss att gå fram och fråga henne. Hon blir lite generad typ, men hon kunde knappt sevnska så hon förstod inte riktigt vad vi sa men hon var hela tiden ganska argsint men hon visar upp sin kasse och säger "neeej, her er miin troja".  arrgh! Vi förföljer henne lite till och hon närmar sig hela tiden hm (där vi tror att hon tänkt lämna tillbaka tröjan) Men sen blir vi upptäckta igen och hon försvinner sen spårlöst! Snacka om irriterande!!! Plus att hon alla de här timmarna har kollat sig runt jättemkt och varje gång vi kommit i närheten och hon råkat se oss så har hon snabbt gått därifrån! Jag vill ha min blommiga snygga söta tröja tillbaka!

Kännetecken på den misstänkta:

Svart hår.
40-60 årsåldern
Grön lång halsduk
Svarta kläder
Fyrkantig påse och svart  väska.

Vi har också kontakta all personal i alla affärer som jag skrivit om och jag ska ringa til lindex imorn och kollla om hon kanske har gått och lämnat tillbaka påsen i provrummet. (Hon kanske ändå hade ett hjärta...) Jaja men tänk om det inte var hon. Stackarn, förföljd och allt i så fall men jag tror starkt att det var hon!!! Och hörs sen!

ps. Jag måste bara säga tack till teresa och emma som stannade och spionerade typ 3 timmar med mej, men erkänn det var faktiskt ganska kul ;D

ps2. Min mamma var så gullig så jag ska få pengar och köpa en ny tröja. Älskar dig, mamma!!!!


Puusss

Och du tycker???<3<3<3
Postat av: Teresa

hihi. jarå, de va kul. måste erkänna att jag drog in en snabbis på hm och kikade vid kassorna, bara så att hon inte stod där.

2008-02-22 @ 19:11:36
URL: http://fajv.blogg.se
Postat av: Hanna

Hehe, :D

2008-02-22 @ 19:44:53
Postat av: julia

men gud, vilket miffo!?
vilken människa tar en tröja för att sen lämna tillbaka den? puckoskaft numero uno!

2008-02-22 @ 20:36:21
URL: http://jowlia.blogg.se

Skriv allt du känner ;-):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0