La surprise

Nu tänkte jag berätta om överaskningsfesten från i fredags som Vi hade för Erika (N alltså) som fyller 14 imorn egentligen.
Först måste jag ju berätta att det har var megat planerat. In i minsta detalj (sickan...hehe) aa. Och egentligen skulle jag inte ha kommit till skolan i fredags frö jag var fortfarande sjuk, vilket jag fortfarande är idag, men det blir bättre. Har precis tagit några läkande naturpiller . jaja.
Lite saker jag måste berätta innan jag börjar berätta.
1. Vi lyckades hålla det här hemligt från Norris!!!! Coolt va!? Trodde att jon skulle märka något innan the big day, men nepp, det gjorde hon inte!
2. Vi fixade det här helt själva!!! Ingen vuxenhjälp och stuffs.aa. (Förutom Erikas pappa som vi höll kontakt med i veckan)
3. Jag var sjuk hela veckan så mina KÄRA KOMPISAR<3<3<3 fick fixa allt med shoppingen och så. Men jag försökte hjälpa till så mkt jag kunde iallafall<3<3<3

Nu ska jag berätta...

Efter skolan som slutade klockan halv två åkte jag och Erika L hem till Erika N för att börja blåsa ballonger. Vi fick vänta tills klockan två på bussen etersom att den bara går varje halvtimme. Så innan vi gick till bussen gick erika och köpte creme fresh och en snickers som vi åt medans vi väntade på bussen.
Malin och Julia åkte hem till malin och hämtade lite grejer. Teresa, Linnéa och Leonor åkte till Teresa och hämtade maten och Emma åkte hem till henne och hämtade lite mer grejer. Joanna tog med sig Erika till stallet så att hon inteskulle märka våra förberedelser eter som att den här suprisen skulle vara  hemma hos henne. Noga planerat med utlagda nycklar. Vid halv tre tror jag kom väl typ alla och förberedelsarna sattes igång på allvar. Efter som att Erika fyller fjortis skulle vi ha typ O´Prinsess/Barnkalas tema på hela grejen. (haha) Men så blev det iallafall. Så nu pyntade vi med typ 100 ballonger, rosa prinsess serpentiner, en jättestor rosa girlang, massa godis chips och massa mat. Vi hade rosa sugrör med prinsess kort på, Teresa hade fixat bilder på olika prinsessor och klistrat på glasen och skrivit namn på (jag blev askungen), vi hade en jätte söt prinsesstårta med typ askungen och snövit på som hade kostat 129 kr och köpts på Coop men var svinäcklig, men strunt samma! Det var den tårtan som var grundiden för hela grejen. Julia hade nämligen sett den på coop när hon varit och handlat och det var då hon kom den briljanta iden med en sån här fest! Vi hade glass, fruktsallad också. Och till varmrätt åt vi Tacos. Men det blev massa över av allting (Erika får äta tacos hela veckan, med allt som blev över ;-)

Hela tiden höll vi kontakt med Joanna som skulle ringa lite diskret när de var på väg hem. Men sen på eftermiddagen när de är i stallet ringer hon oss och är helt förskräckt! "Erika har bestämt med sina kompisar från stallet att dem ska gå på bio ikväll, och hennes pappa sa att det var okej, fast han vet om den här festen!" Det blir lite kaos men sen har vi förstått att hennes pappa bara sagt att det var okej för att hon inte skulle misstänka något (vilket ledde till att hennes kompisar trodde att hon skulle gå på bio med dem och det fick hon ringa och avboka sen.) Sen plötsligt ringer Joanna igen. De är här om två minuter!Alla blir helt uppspelta och någon klantig välter hela  skålen med massa mynt som stog i en hylla!!! Hjäälp! det är helt kolsvart för vi har släckt alla lampor och Erika kommer om en minut och deras mynt ligger utspridda över hela golvet! Men vi skuter undan dem under byrån och strunta i dem så länge så mkt som det går.

Sen hör vi Erika låsa upp dörren och kliva in (med joanna efter) och då tänder andra Erika lampan och vi alla skriker "Surprise!!!!" Och börjar sjunga "ja må du leva...". Erika blir jätte jätteglad!!!! Hon ick fram och tillbaka och skrattade och sen blev det pussar och kramar!! Sen var det bara att börja käka. Efter att ha gått och småätit av godiset och chipsen hela eftermidagen var inge särsklit hungrig (med undantag för Teresa), men en tacos slank ner för min del iallafall. Sen när vi sitter och äter undrar någon varför inte Erika tar köttfärs på sin tacos. Då säger hon "Jag gillar inte köttfärs, iallafall inte på Tacos" arrgh!!! Men jaja vi älskar dig ändå! Men jag måste säga att hon är rätt kräsen. När tårtan var köpt fick ve reda på att hon inte gillade tårta och på listiga sätt frågade vi vad hon gillade. "Chokladglass" Då köpte vi det. Men sen säger hon  "jag gillar inte paketglass.." arrgh!!! Men då köpte Leo tror jag det var en magnum åt henne innan Leo kom hit idag. Och den dög! :-)

Sen blev det dans och lekar i några timma (kom ihåg att det var barnkalas tema på festen) Men aa det kanske inte var så barnkalas i slutet men det görinege. Men jag kunde inte vara med och dansa för jag var ju fortafarande sjuk :(men jag satt i fåttöljen med några filtar och skrattade inombords och utombords åt mina ibland crazy vänner ;-) Juste hon fick lite paket med smucken också som jag tror hon gillade. 
Sen blev det  såklart lite heta linjen och snack  och tillsist tråkigast... städning :( Men det gick snabbt ändå. Vid halv tolv kom Julias mamma och hämtade oss och jag fick skjuts av dem. Tack så mycket!

Festen blev jättelyckad tycker jag och det tror ja Erika också tyckte!!! Hoppas jag!


Här är lite bilder från kvällen:


Tyvärr har jag inte så mycket bilder från dansen och kvällen men Joanna har och jag kanske kan sno några av henne senare.




Erika blev glad!!!!!



Emma, Teresas och Malins Gaygala som de gjorde ett litet framträdande med. Det här är bara en liten del av den;D
 


puuussss

Och du tycker???<3<3<3
Postat av: Sessan

Låter lyckat!

2008-02-18 @ 13:21:41
URL: http://sessan82.blogg.se
Postat av: zalina

Ha en bra dag :)

2008-02-18 @ 13:23:51
URL: http://zalinakarlsson.blogg.se
Postat av: Lia Florenz

mysigt :D

2008-02-18 @ 13:27:17
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Teresa

Blev en jättelyckad kväll. Fast det var faktiskt JAG som kom på idén med glassen och JAG köpte den. (a). Teresas ego kliver fram ;) Du glömde att skriva om vår Gaygala!!

2008-02-18 @ 18:58:59
URL: http://fajv.blogg.se
Postat av: Hanna

a juste... er geygala var jättebra!

2008-02-18 @ 19:10:33
Postat av: Teresa

yas, nu finns gaygalan uppe. skratta inte (a)

2008-02-21 @ 07:27:11
URL: http://fajv.blogg.se

Skriv allt du känner ;-):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0