Danstävling Eskilstuna idag

Hallojsan!

Nu har vi precis kommit hem från Eskilstuna. Startordningen var: Grupp, singel, par. Men eftersom vår grupp inte är riktigt klart tävlade vi inte i grupp idag och kunde ägna oss de första timmarna åt att värma upp och stretcha. i singel gick det bra! Så här såg min ording ut:

Normal-  Ca. 50 pers startade i min grupp. Dansade men kom till 2:nd try
2 nd try - Dansade och kom Gick vidare.
Normal - Dansade och kom Vidare. (ca.20 pers kommer hit)
Normal - Dansade och kom Vidare (ca. 15 pers kommer hit)
Semifinal - Dansade men åkte tyvärr ut där. ( Ca. 12 pers kommer hit)

Final - Var inte med :( (ca. 5 pers kommer hit.)

Jag kom alltså på nån av platserna 6-12 av 50 i singel. Och troligen fick jag prick! Och då får jag inte bara dansa på regionstävlingar utan kommer få dansa alla rixtävlingar också! Tänkte förklara lite hur det funkar.


Klasser:

Brons - Börjar man i. (I den här klassen får man inte ha glittriga kläder, inte kicka inte vara på golvet, spagat och split m.m.
Silver- Behövs två prickar i brons för att komma upp till silver.
Guld - Det behövs två prickar i silver för att komma upp till Guld
Star - Det behövs tre prickar i guld för att komma upp till star.
Superstar- Det behövs typ 5 (eller om det var tre, kommer inte ihåg) prickar i Star för att komma upp till Superstar-nivån. Superstar är Sveriges Elit och representerar sverige utomlands.
 
Det är Jättesvårt att komma upp klasser! För det är hög konkurans

Åldersindelning
Disco singel och par:

åldersgrupp

barn 1

barn 2

junior 1

junior 2

ungdom

vuxna

ålder

8-9 år

10-11 år

12-13 år

14-15 år

16-17 år

18-år


I grupp är det A-klass och B-klass och indelat  -11år 12-15 år och 16- Man börjar i B-klass och behöver tre prickar för att komma till A-klass. I grupp är det typ omöjligt ;-) Typ alla är i B-klass förutom Sverige Elit.

Vilka får prick?

  • 6 par eller dansare --> prick till 1:an
  • 9 par eller dansare --> prick till 1:an och 2:an
  • 12 par eller dansare -->prick till 1:an - 3:an
  • 15 par eller dansare -->prick till 1:an - 4:an
  • 18 par eller dansare -->prick till 1:an - 5:an
  • 21 par eller dansare -->prick till 1:an - 6:an
  • 27 par eller dansare -->prick till 1:an - 7:an
  • 33 par eller dansare -->prick till 1:an - 8:an
  • 39 par eller dansare -->prick till 1:an - 9:an
  • 45 par eller dansare -->prick till 1:an - 10:an
  • 51 par eller dansare -->prick till 1:an - 11:an
  • 57 par eller dansare -->prick till 1:an - 12:an

  • Jag dansar alltså i singel i Brons Junior 2 men hoppas hoppas hoppas att jag gick upp till silver eftersom att jag kan ha kommit på prickklass.


    I par var det första gången i silver och nya dräkterna och J2 det var bara tio par med idag. Eftersom att det var så få blev det direkt semifinal och då dansade vi och sen skulle fem av dem vidare i final men vi kom inte vidare tyvärr. Men de tvar ju första gången i silver som sagt.

    Här är lite bilder från dagen och jag slänger med en från köping  förra året också.

    Jag och Emma        Jag      Jag        Jag    Dräkterna bakifrån
         
    Det var inte så här mörkt, men kameran var lite knäpp så det blev jättemörka bilder tyvärr. (Och röda ögon ;-)
    Tyvärr blev det inga bilder på när vi dansade för det filmade vi istället.


    Lite bilder från köping förra året (Rätt fula men ändå)
    Dem med vita dräkter på kortet är min låtsassyrra Fanny (den blonda) och hennes parkompis Sofia (Star). Hon som står bredvid mig är Fannys Bästis kompis Alice. I mitten är jag och min Parkompis Emma. Här kom vi två och det var här vi gick upp i silver.




    Puuusss


    Och du tycker???<3<3<3

    Skriv allt du känner ;-):

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0