Hemma från Italien!

Chao!

HEmma från Italien nu då, vill tillbaks men det är ändå skönt att vara hemma, lite skönt alltså, vill helst tilbbaks det var såå härligt! Sol och bad varje dag, glass, Italiensk mat, shopping m.m.

Resan började med Kaos. Vi flög med Ryanair och deras flygplats är I skavsta, ca. 1,5 h hemifrån. Vi skulle vara där ca. två timmar innan, planet gick halv sex så vi åkte vid halv tre tror jag. När vi hade åkt en timme kom Mamma och Pter på att de hade glömt ett papper till vårt boende, och om vi inte hade det hade vi ju ingenstans attt bo. så det blev bara att vända, med hastighetsmätaren på nästan 200km/h (skämtar inte) så körde vi tillbaka hem, vi ringde Ryan air flera gånger och pratade och frågade hur långt innan man behövde vara där och de sa 40 min absolut minimum, och vi trodde vi var körda och att vi skulle missa planet och alla var helt aa ni fattar men vi raceade åpå och kom precis i sista minuten (och där skämtar jag inte heller) Vi fick tränga oss massa i inchekningsköarna och tillslut hann vi iallafall. Men vi hade ju betalat extra för priorety, vilket betyder att man får förtur och komma in i planet först eftersom att Ryan air har obestämda platser, men den hade vi ingen användning av på den resan eftersom att vi ändå kom på planet sist...
Så alla fick sitta på olika rader, dock ganska nära varandra.
  Till en början gick flygresan bra tills hon som satt bredvid mig började skrika "AAAh help, doctor!" Hon var helt vild och jag blev jätterädd och då såg jag att hennes kille som satt bredvid henne satt helt medvetslös och ögonen bara rullade och huvet skakade. Det blev jätteläskigt och alla blev rädda och doktorer och personalen kom och de bar ut honom och la i gången och gjorde massa saker och sen vaknade han upp, men jag kunde inte sitta kvar på min plats så Jag fick sitta typ längst fram på de platserna som varavspärrade (jag antar att de var för sånna här tillfällen) och Fanny  och Axel fick ochkså följa med och sitta där så jag slapp sitta ensam;D Det hela blev väldigt läskigt som ni förstår.

Sen foljde härliga dagar nere i Italien med MAssa solande och badande på de oändligt långa och stora stränderna och lite vid poolen. Så himla härligt!!

Några dagar hyrde vi trampbil och trampbåt och det var himla kul speciellt trampbilen. Jag, Fanny, Emma och Axel hyrde trampbilar på vissa kvällar och åkte runt istaden och hade skitkul, krockade en gång, mitt fel...hah, och ibland blev det lite kaosigt men detvar kul.

En dag var vi i fantastiska venedig, och det var verkligen fantastiskt måste jag säga, så otroligt att de inte har några vägar utan att det är vatten och båtar bara, såå häftigt, vi åkte bussbåt:D Men vi bodde ju inte precis vi venedig så vi åkte tåg dit och på ditvägen gick det bra men på tillbakavägen var det typ något natttåg så vi fick stå i gången i en timme utan sittplatser, men det var ändå mysigt att göra det, lite tågluffarstuk. Åh jag vi verkligen tågluffa måste jag säga, såå kul, att bara åka tåg till massa länder, bo på hotell, hos människor , vara med kompisarna, gå ut på kvällarna, festa, ska bara vänta tills jag fyller 18, haha bara  mindre än fyra år kvar!! :D

På kvällarna gjorde vi oss iordning och gick ut på stan och käkade middag och glass och shoppade på  stan som låg jättebära vårt hus (det gjorde stranden också).  Bibione heter staden där vi bodde, såå härligt det var där, en blandning av massa shopping och folk och turister, härliga restauranger, barer, stränder, liv och rörelse och massa sOl, Love!!!!!
Haha och så var det ju ratatoullie killen på Atmosphera;D haha.

Idag klockan tre på natten kom vi hem efter att ha åkt flyg, som gick bra, fats i början var det lite läskigt med massa blixtrar men samtidigt häftigt. Vi landade påå Skavsta flygplats vid tolv efter förseningar och middagen blev klockan 2 på natten på en nattöppen MC donalds, hmm...  Kom hem vid tre och packade upp lite och sen gick jag och la mig, jätte trött!

Hela resan var jättebra!!!!!!

Puuuusssss (bilder kommer senare)


Och du tycker???<3<3<3

Skriv allt du känner ;-):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0