Kola!

Idag efter skolan åkte jag och ELo hem till henne. Vi ville baka kola så det gjorde vi. Vi började med att messa erika och fråga om Hennys chokladkola receptet. sen började vi. Vi hällde i sirap socker och smör inte så måttenligt men men. Sen såg vi att vi inte hade någon kakao. Och allt kokade och vi blöandade och skrattade JÄTTEMYCKET! Men då tog vi nån smält mjölkchoklad blandad med mjölk som Leo hade i kylen och hällde i istället för kakao och då blev det jättekonstigt så vi sprangf in till grannaran och lånade kakao och hällde i allt vi hade tills den blev kolsvart:D Sen kokade den jättelänge och när vi kände att det luktade jättemycket bränt och den rök som tusan hällde såg vi att den nog var klar. Jag ba "Leo ta fram plåt och bakplåtspapper" Hon sprang runt och letade men hittade inget och tog då fram tallrikar som vi hällde upp på. Sen skulle jag titta om den var bra så jag stoppade ner fingret i smeten och den var kokhet så jag fick ett brännsår och skrek "aaaaaa" och det gjorde så ont så jag stoppade in fuingret med i munnen men eftersom jag fortfarande hade smet på fingret brände jag hela munnen också. Det bränner fortfarande. Haha! Ja sen brände leo sig och allt var lite kaosigt (som vanligt när LEo och jag är tillsamman! Men vi har alltid JÄTTEKUL!) Sen stelnade kolan och vi stoppade in den i mikron och ja. 
Sen ringde Leos syster Vians fritids och sa att de skulle ha möte så vi fick åka och hämta vian. Sen kom vi hem och ja hela allt var jättekul! :D Hihi!

En bild på vår fina kola när den hade stelnat och vi hade glömt att ta bort skeden och gaffeln så att de hade stelnat in i kakan! Haha:D:

image126
Smarrigt va?

Puusssss

 

Och du tycker???<3<3<3
Postat av: Leonor

hihi, vi har alltid kul ;D

2008-04-09 @ 15:27:44

Skriv allt du känner ;-):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0